حراج اینترنتی

حراج فرآیند خرید و فروش کالاها یا خدمات با ارائه پیشنهادات برای آنها، گرفتن پیشنهادات و سپس فروش آیتم به بالاترین پیشنهاد دهنده است. حراج قیمت صعودی باز است که به طور معمول شایع ترین نوع حراج در امروز است. شرکت کنندگان به طور آشکارا در برابر یکدیگر قرار می گیرند و هر پیکربندی بعدی باید بالاتر از پیشنهاد پیشنهادی باشد. حراج کننده ممکن است قیمت ها را اعلام کند، ممکن است داوطلبان مزایای خودشان را اعلام کنند (یا یک طرفه از طریق پروکسی دعوت به عمل می آورند)، یا پیشنهادات ممکن است به صورت الکترونیکی با بالاترین پیشنهاد موجود فعلی نمایش داده شود. در یک حراج هلندی، حراج کننده با یک قیمت پر هزینه برای برخی از موارد مشابه شروع می شود؛ قیمت تا زمانی کاهش می یابد که یک شرکت کننده حاضر به قبول قیمت حراج کننده برای برخی از مقدار کالا در مقدار یا تا زمانی که قیمت رزرو فروشنده با آن مواجه شود. در حالی که مزایده ها بیشتر در تخیل عمومی با فروش عتیقه، نقاشی، کالاهای نادر و شراب گرانبها مرتبط هستند، مزایده ها نیز برای کالاها، دام، طیف رادیویی و اتومبیل های استفاده شده مورد استفاده قرار می گیرند. در نظریه اقتصادی، حراج ممکن است به هر مکانیسم یا مجموعه ای از قوانین معاملاتی برای مبادله اشاره کند.