چگونه برندمان را بسازیم؟
1- هدف خود را مشخص کنید
پیش از شروع هر فعالتی باید هدفتان را از نحوه ی شکل گیری در ذهن مخاطب تعیین کنید و مشخص کنید که با چه هدفی قرار است مشتریان ، شما را بشناسند . نقشی از یک شرکت معتبر در ذهنشان شکل بگیرد ، یا نقشی از یک شرکت با محصولات با کیفیت ، یا یک شرکت با اهداف انسان دوستانه .
شما باید در این مرحله تعیین کنید که هدفتان از برندمارکتینگ چیست و دوست دارید مشتریانتان به چه دیدی به شما نگاه کنند.
.jpg)
2- شناخت مخاطبان
در این مرحله حتما به شناخت مناسبی از مخاطبان خود دست یابید و بدانید که مشتریان هدف شما دارای چه خصوصیات و روحیاتی هستند که با قدرت بتوانید روی مخاطبان خود کار کنید. نداشتن شناخت کافی از مشتریان باعث می شود که تمام زحماتی که برای برندمارکتینگ میخواهید بکشید از بین برود و عملا نتوانید روی مشتریان خود به خوبی تمرکز کنید
.jpg)
3- یک پیام برای خود انتخاب کنید
برای کمپین تبلیغاتی خود حتما یک پیامی را انتخاب کنید که با آن پیام اهدافتان را به گوش مخاطبانتان برسانید. مثلا اگر هدفتان عرضه ی اولیه ی محصولاتتان است ، پیامی در این مورد تهیه کنید تا مخاطبان از هدف برند شما مطلع شوند. ممکن است شما هدفی غیر از فروش داشته باشید ، مثلا کمپینی جهت خدمات برند خود راه اندازی کرده اید پس باید روی پیام خدماتی خود کار کنید ، یا موارد دیگر.
داشتن پیام برای شما علاوه بر انتقال آن به مخاطب باعث می شود که هدف برای خودتان هم روشن تر و مسیر هموار تر شود.