ترفند های قیمت گذاری

در توضیحات بالا ما اصل قیمت گذاری رو توضیح دادیم ، شما اگر یک فروشنده ی خودرو یا مسکن باشید نیازی به ترفند های قیمت گذاری نخواهید داشت ولی دانستن مطالب بالا برای شما مفید است زیرا جلوی سود جویی احتمالی دلالان در بازار خودرو و مسکن را خواهید گرفت و نخواهید گذاشت که محصولتان را مفت به دست بیاورند، اما اگر شما هم به مانند خیلی از افراد شغل فروشندگی را برای خود انتخاب کرده اید (چه فروشنده ی مجازی و چه فروشنده ی حقیقی ) باید با ترفند های قیمت گذاری برای فروش بیشتر و البته سود بیشتر آشنا شوید

تنوع در قیمت

شما اگر دو محصول مختلف دارید حتما تنوع قیمتی را رعایت کنید ، همیشه داشتن دو محصول مشابه با دو قیمت متفاوت برای مشتری جذاب تر است تا دو محصول متفاوت با قیمت های یکسان. اگر شما دو محصول شبیه به هم دارید بهتر است که کمی قیمت های این دو محصول را از یکدیگر متفاوت تعیین کنید زیرا مشتری با دیدن قیمت متفاوت متوجه ی تفاوت این دو محصول با هم خواهد شد و پس از آن اقدام به خرید خواهد کرد. اگر دو محصول هرچند متفاوت از هم داشته باشید ولی از نظر قیمتی این دو محصول را با یک قیمت عرضه کنید مشتری دچار سردرگمی در انتخاب خواهد شد و اصلا تفاوت این دو محصول را درک نخواهد کرد و ممکن است برای درک بهتر محصول سراغ محصولات رغیب برود. پس شما با ایجاد این تنوع قیمتی در بین محصولاتتان مشتری را سرگرم برند خودتان خواهید کرد. این را به یاد داشته باشید که قرار نیست برای هر محصولی یک قیمتی الکی ارائه دهید ، باید قیمت دهی شما منطقی باشد و هدف از این کار این است که مشتری به درک محتوای محصول شما برسد.

 

 

قالب های مختلف ایجاد کنید

اگر شما خدماتی ارائه می دهید و محصولات شما خدمات محور است چه در حوزه ی آنلاین چه در حوزه ی کسب و کار های خدماتی مانند کارواش یا نظافت منازل باید برای محصولات خود تنوعی در قالب های مختلف ایجاد کنید تا مشتری قدرت انتخاب بیشتری بر اساس بودجه خود داشته باشد. مثلا اگر برای خدمات سالانه 600 هزار تومان دریافت میکنید بهتر است که این خدمات را به صورت ماهانه مثلا 50 هزار تومان هم ارائه دهید تا مشتری بر اساس بودجه کمتر هم امکان گرفتن خدمات را از شما داشته باشد.

 

منبع :

روش قیمت گذاری روی محصولات