ّمزایده اینترنتی همونطور که در پست اول هم توضیح دادم روشی جدید برای فروش کالاها التبه در ایران چون در سایر کشور ها این روش مرسوم بوده و امروز مزایده های اینترنتی راه خود را به بازار ایران گشوده اند پس باید بیشتر از این ها با آن آشنا بشویم .
بسیاری از وب سایت های غیر واقعی در ضمینه مزایده آنلاین با ایجاد وب سایتی همانند یک مزایده اینترنتی خود را در این قالب اما دروغین جا داده اند چون این وب سایت ها در زمان ثبت نام از کاربران پول می گیرند که این مضوع کاملا غلط می باشد و هر پیشنهاد را با اعمال هزینه انجام می دهند در صورتی که در دنیای واقعی هم هیچ کس تا اتمام مزایده محکوم به پرداخت هزینه نمی باشد . همه این ها را برای شما گفتم که شما را به مزایده های واقعی آشنا تر کنم و افکار منفی از این که همه این ها دروغ است را از شما دور کنم شما باید آگاهانه به سمت خرید و فروش در مزایده اینترنتی بروید نه چشم بسته به سمتی بروید که دیدگاه شما را برای همیشه نسبت به این روش عوض کند .
عمدهفروشی در مزایده، فروش کالا یا اجناس به به صورت مزایده برای خردهفروشان، کاربران صنعتی، بازرگانی، نهادی، یا دیگر کاسبان حرفهای، یا به دیگر عمدهفروشان و خدمات مرتبط است. بطور کلی، عمدهفروشی، فروش کالا به هر کس و به هر مقدار به استثنای مصرفکنندهٔ نهایی میباشد. عمدهفروشی در مزایده دارای اهداف تجاری است و عموماً با مقادیر بزرگ معاملات سروکار دارد. علاوه بر این عمدهفروشان وظیفه ارتباط تولیدکننده و تامینکننده را بر عهده دارند.
عمدهفروشان غالباً به مونتاژ، مرتبسازی، و درجهبندی فیزیکی کالاها در قالب بخشهای بزرگ میپردازند. آنها پس از تقسیم فلههای کالا، به بستهبندی و توزیع مجدد کالاها در قالب بخشهای کوچکتر میپردازند. در حالیکه عمدهفروشان بیشتر کالاها معمولاً از مکانهای مستقلی کارشان را پی میگیرند، بازاریابی عمدهفروشی برای مواد خوراکی میتواند در بازارهای مشخص عمدهفروشی دنبال شود که همهٔ معاملهکنندگان در آنجا جمع میشوند. بطور سنتی عمدهفروشان به بازارهایی که بدان محصولات را عرضه میکنند نزدیکتر هستند تا به منبعی که از آن محصولات را دریافت میکنند.
توزیعکننده مترادف با عمدهفروش نیست. همه عمدهفروشها توزیعکننده به شمار میآیند، اما همه توزیعکنندگان عمدهفروش نیستند. به عبارت دیگر برخی از خردهفروشان و تولیدکنندگان خودشان عمل توزیعکنندگی عمدهفروش را انجام میدهند. تفاوت خردهفروشی با عمدهفروشی در این است که خردهفروش عموماً کالا را به مصرفکننده نهایی میرساند و در مقایسه با عمدهفروش اهداف و برنامه تجاری مفصلی ندارد و با مقادیر بزرگ معاملات نیز سروکار ندارد.
به طور مثال در یکی از مزایده های وب سایت تک دیل در مورد فروش عمده سرپیچ است دقت کنید .
مناقصه اینترنتی نوعی است از روشی برای خرید کالا یا خدمات که تمامی پیشنهادهای رسیده در یک زمان و در حضور پیشنهاد دهندگان بررسی شده و پایینترین قیمت قبول میگردد.
"مناقصه" فرآیندی است رقابتی برای تأمین کیفیت مورد نظر (طبق اسناد مناقصه) که در آن تعهدات موضوع معامله به مناقصه گری که کمترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، واگذار میشود و مناقصه برای دسترسی به دو مولفه اساسی در خرید کالا و خدمات، به اجرا گذارده میشود.
تفاوت مناقصه با مزایده اینترنتی در این است که جای خریدار و فروشنده عوض میشود: در اینجا خریدار تقاضای خود را برای کالا یا خدماتی اعلام میکند و فروشندگان پیشنهاد قیمت فروش را اعلام میکنند و این قیمت برای بدست آوردن معامله مرتبا کاهش مییابد. در پایان پایینترین قیمت برنده مناقصه خواهد بود.
بازاریابی شبکهای یا بازاریابی چندسطحی در مزایده اینترنتی ، نوعی شیوهٔ فروش در مزایده است که در آن افراد محصولات و کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسانند یکی از این روش ها این است که مزایده های خود را به اشتراک بگذارید ، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل میتوانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکهای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب میشود.
در بازاریابی شبکهای، بازاریابها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی میکنند.